クリスチャンが元気になる holalaのブログ

隠退牧師 holala によるブログ

簡単な道ではない

最近インターネットのユーチューブですてきな賛美歌に出会いました。
それは "It’s not an easy road" (簡単な道ではない)です。
歌詞は以下の通りです。楽しく歌えて元気になります。
下のリンクをクリックするとyoutubeのサイトに行き、聞くことができます。

ここをクリック

1.
It’s not an easy road we are travelling to heaven,
For many are the thorns on the way.
It’s not an easy road, but the Savior is with us,
His presence gives us joy every day.

天に向かって私たちが旅している道は簡単な道ではない
道にはたくさんのとげがある
容易な道ではないけど、救い主が私たちと共にいる
彼の臨在が、私たちに毎日喜びを与える

Chorus:
//No, no, it’s not an easy road.//
But Jesus walks beside me and brightens the journey,
And lightens every heavy load.

コーラス

ノー、ノー、簡単な道ではない
しかしイエスが私の隣にいて歩いてくれ
旅を輝かせ、
すべての重荷を軽くしてくれる

2.
It’s not an easy road; there are trials and troubles,
And many are the dangers we meet.
But Jesus guards and keeps, so that nothing can harm us.
And smoothes the rugged path for our feet.

容易な道ではない、いくつもの試練や困難がある
たくさんの危険にも出会う
しかしイエスは守り支えてくれるので
 私たちを傷つけるものはない
イエスは私たちの足のために
 デコボコ道を平らにしてくれる

コーラス

3.
Though we are often footsore and weary from travel;
Though we are often bowed down with care.
A better day is coming when home in the glory,
We’ll meet in perfect peace over there.

私たちはしばしば足を痛め、旅で疲れるけれども
心配のためにしばしば打ちひしがれるけれども
よりよい日が来ようとしている、
 栄光に包まれたふるさと、
私たちはそこで、完全な平和の中で出会う

コーラス

 

天の父なる神さま、インターネットを通して、
今まで手の届かなかった
さまざまな情報に出会うことができて感謝します。
見知らぬ人と賛美を共にできることを感謝します。

f:id:holala:20211122202041j:plain

散歩道で(高円山)